Join kawasan gadis cantik jejaka tampan

Saturday, December 31, 2011

Selamat tahun baru buat semua




HAPPYyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy !! :)
with loves, Mastura Rara

Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Tuesday, December 27, 2011

Selena Gomez Rapping Super Bass !


Super Bass Lyrics

This one is for the boys with the booming system
Top down, AC with the cooling system
When he come up in the club, he be blazin' up
Got stacks on deck like he savin' up

And he ill, he real,
He might got a deal
He pop bottles
And he got the right kind of bill
He cold, he dope,
He might sell coke
He always in the air,
But he never fly coach
He a muthafuckin trip, trip,
Sailor of the ship, ship
When he make it drip,
Drip kiss him on the lip, lip
That's the kind of dude I was lookin' for
And yes you'll get slapped if you're lookin' hoe
I said,
Excuse me you're a hell of a guy
I mean my, my, my, my you're like pelican fly
I mean,
You're so shy and I'm loving your tie
You're like slicker than the guy
With the thing on his eye, oh
Yes I did, yes I did,
Somebody please tell him who the F I is
I am Nicki Minaj,
I mack them dudes up,
Back coupes up,
And chuck the deuce up

Boy you got my heartbeat runnin' away
Beating like a drum and it's coming your way
Can't you hear that
Boom, badoom, boom,
Boom, badoom, boom, bass
Yeah that's that
Super bass

* PLAY THAT BACK! Selena Gomez, Wooo Wooo.

SUKA SANGATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT !!!!!!!!!!!!!!


Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Justin Bieber Exclusive Rap

Suka masa mula2 dia sebut.
Justin Bieberr

[1st Verse]
Justin Bieber
Damn damn J.B., where the hell you been
Yeah I got a new necklace, diamonds
2 big face Rollies, no I ain’t lyin’
Making momma so proud that she cryin’
Yeah you say I’m crazy? Guess that makes two
But I never knew that dreams really came true
Started playing drums, when I was only 2
Now we kick it in Japan, kung-fu
So I’m heading for the gold, I’m sweating
I swear Otis Redding will be oh-so ready
I already got ahead-y of the game, I’m with Kenny
And we steady getting many, I mean money
Riding in an all-black Benz with the all black rims
And we looking at some 10s through our all-black lenses

Wait…I’m not done
[2nd Verse]
I thanked Jesus at the awards I’m never going to hell 
Call me Zack Morris I’m saving you by the bell
My girl says I’m perfect she just loves them perfect persons
Perfectly personally I think she is perfectly perfect
I get it done abundantly, she wants to get up under me
Swear that I got honey bee’s cause baby I’m a money tree
So be my little honey bee my little-bitty bunny
I got honeys all up on me baby I just get it done-y
Possibly your probably thinking this type of swag is impossible
And logically will probably but you just take me lyrically
Try to feel me spiritually, get out your mind literally
There’s a bigger me inside this little me
Screaming out I should make history
I am like a mystery, hated by jealousy cause they envy me
Run up on my enemies see if they remember me
Soon as they remember me I wipe away their memory
Can’t you see the private jets flying over you?
I ain’t even notice but my focus on my photos
Might be bogus, no they shouldn’t be a photo-shoot
It’s funny how you wanna take my picture and it’s like your first time
Playing with camera claiming that “It’s not mine’
Just calm down, you don’t gotta hurry
Don’t be nervous, you don’t gotta worry
And my fans are like my glasses, yeah without them I’d be blurry

Justin Bieber Otis Freestyle Lyrics



*I suka lagu nie sejutaaaaaaaaaaaaaaa kaliiiii !!!!
Please muslim jgn jesus2 bagai tu ok.




Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Monday, December 26, 2011

Mari belajar Abnormal Psychology

Talent : Norlela Lahap.

Abnormal psychology is the branch of psychology that studies unusual patterns of behavioremotion and thought, which may or may not be understood as precipitating a mental disorder. There is a long history of attempts to understand and control behavior deemed to be aberrant or deviant (statistically, morally or in some other sense), and there is often cultural variation in the approach taken. 
The field of abnormal psychology identifies multiple causes for different conditions, employing diverse theories from the general field of psychology and elsewhere, and much still hinges on what exactly is meant by "abnormal". There has traditionally been a divide between psychological and biological explanations, reflecting a philosophical dualism in regard to the mind body problem, as well as different approaches to the classification of mental disorders.


Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Wednesday, December 7, 2011

[MTV] Hafiz Adira - Ombak Rindu (OST Ombak Rindu).mp4




Adira :


Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

(Dakkk.adira lawa)
 Hee......Jujur nak kata...
dgr lgu nie ntah..feel x sampai. cene ntah nk bg sampai.

hmmmmmmmmmmmmm :)


Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

JADUAL FINAL EXAM MASTURA

Fenomena biasa study week.
kan?

Exam Schedule
Semester 1 Sesi 2011/2012

Code
Desc
Date
Time
Venue
Seat
1
KKD3063
Psikologi Abnormal
03/01/2012
09:00 AM
PC 14
26
2
KKA3023
Pengujian dan Penilaian dalam Kaunseling
04/01/2012
02:30 PM
PC 17
26
3
KPP3014
Pembelajaran Dan Perkembangan Pelajar
09/01/2012
02:30 PM
PC 14
47
4
FIK3042
English For Communication II
10/01/2012
09:00 AM
SITC
376
5
HNS2013
Kenegaraan
16/01/2012
02:30 PM
PC 15
56
6
KKG3013
Kelompok Berstruktur
 No Final Exam
7
CUF2011
Pandu Puteri Siswi I
 No Final Exam

Ya. kalau ikut sistem mmg la Semester 1 Sesi 2011/2012 kan..
Tp dokkk eh. sem 3 loni. semester 3 tahun kedua. 
! yeay ! 

GOOD LUCK MASTURA RARA

Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Tuesday, December 6, 2011

Fikirkan boleh !


Entri ini ditulis atas dasar ingin mengembalikan motivasi diri penulis. sejak kebelakangan ini penulis merasakan ketidakupayaan kendiri dalam melalui hari-hari hujung pengakhiran semester di mana pada seminggu,dua minggu inilah adalah minggu2 yg paling getir dalam semester penulis serta rakan-rakan yang lain
Tugasan individu
Tugasan Kumpulan
Ko Kurikulum
Aktiviti luar utk kumpul sijil
Kem,bengkel dan sebagainya
Semuanya di susun beratur pada hujung2 semester. mengapa begitu? - oh.. mmg begitu. 



salah 1 aktiviti dlm modul
Seumpama menyiapkan puzzle tidak bergambar,begitulah penulis mahukan kesungguhan dalam kehidupannya. Puzzle yang varieti corak keratannya,amat sukar sekiranya diri penulis yang menjadikannya sukar. -namun dalam aktiviti puzzle ini,ia tidaklah susah seperti yang digambarkan semasa menyenaraikan tugasan2 yg ditulis sebentar tadi. okay ? 
Penulis kadang-kadang rasa penat dgn ini semua,penat emosi. sehinggakan secara psikologinya ia telah mempengaruhi kefungsian lincah fizikal penulis yg genit.
Penulis mahu nyanyi lagu 
FIKIRKAN BOLEH !

video
lagu tema modul


Jika kau fikirkan kau boleh

Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu


Jika kau fikirkan kekalahan

Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan


Engkaulah apa kau fikirkan

Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh



Percaya apa kau lakukan

Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh



jgn sekadar nyanyi,pahatkan pd diri ! 



balik. dapat belon, yeayyyy !!

penulis mahu,biarlah semua ini berakhir dengan gembira dan baik. seperti mana mendapat belon. 
Sekian,got to go . byeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee 



Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Monday, December 5, 2011

RINDU RAMADHAN PERTAMA


Ramadhan pertama 2011-08-01

Setelah di snooze snooze snooze alarm clock,,. Akhirnya aku bgun juga dari katilku apabila suara lembut mak sampai ke telingaku.
   ''Yaa....Sahur...'' -lupa nak kunci pintu bilik, mak masuk la.

Indahnya sahur dirumah.Well,semester lepas aku bersahur,berpuasa,berbuka di UPSI..huhu.Berbekalkan 2,3,roti keping atau biskut,atau roti bakar kalau aku rajin nak membakarnya.beserta milo or Nescafe 3 in 1.atau......ada kalanya tidak langsung ku jamah apa2.Tidur sahaja....
And 
Ayah tidak bersahur di rumah ini pada hari ini,.ok xpe.... :)


Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Saturday, December 3, 2011

Aku ada konjunktivitis ke? (sakit mata)


Apa dia sakit mata merah(konjunktivitis)

Sakit mata merah ( Konjunctivitis) ini adalah radang pada selaput luar biji mata(eyeball) dan juga selaput kelopak mata anda. Penyebab utama adalah disebabkan jangkitan virus dan kuman ( bakteria). Sakit mata ini memang mudah berjangkit dan ia boleh berlaku pada semua peringkat umur, kanak-kanak lebih mudah dijangkiti.

Bagaimana kita hendak mengetahui bahawa  anda telah dijangkiti sakit mata (konjunctivitis)?

Sakit mata yang berjangkit biasanya:
  • bermula dari sebelah mata menjadi merah yang kemudiannya ia mungkin berjangkit ke dua belah mata (xdok ag stakakat nie)
  • mata terasa gatal (aiii...ada ke?)
  • menyebabkan pedih dan sakit seperti berpasir dan discaj mata (x de rasa gini ag)
  • mungkin menyebabkan kemerahan pada kelopak mata, irritasi, kering dan berkeruping disekeliling mata. (merah ja. sikit2)
Sekiranya terdapat discaj putih kekuningan yang banyak sehingga menyebabkan sukar untuk anda membuka mata akibat melekat disebabkan discaj itu kemungkinan besar ia adalah disebabkan oleh jangkitan kuman ( bakteria). (dokkk. staakt nie belum gini lg)
Jika disebabkan oleh jangkitan virus, kebiasaannya mata anak anda akan berair dan juga kemungkinan ada tanda-tanda demam selesema(colds) sekali pada masa jangkitan itu. (ya,selesema.tp sikitttt sgt pun )

Penyebab sakit mata merah

Mata merah bukan sebab jangkitan sakit mata sahaja . Ia mungkin,
Alahan mata ( allergik konjuktivitis) atau irritasi mata juga menyebabkan mata merah ia mungkin disebabkan oleh
  • debunga ( hay fever) 
  • bulu haiwan
  • habuk
  • pengawet dalam ubat mata atau
  • pencuci kontak lensa bahan kimia seperti peluntur cat
Kebiasaannya mata merah disebabkan oleh allergic ini mengakibatkan mata merah pada kedua belah mata anda dengan serentak, menyebabkan mata menjadi mata merah berair, gatal disekitar mata dan hidung, bersin dan hidung berhingus.

Cara mengatasi mata merah(konjunktivitis)

Jangkitan sakit mata  ini kebiasaannya akan pulih sendiri dan tak merbahaya. (Bahaya la weiiii. 4 hari lg ada fesyen show!) Tanda selalunya beransur pulih dalam 2 hingga 5 hari ,(harap sembuh esok terus! nak rehearsal catwalk) !!  tetapi walau bagaimanapun jangkitan Viral konjunktivitis mungkin berlarutan sehingga 2 ke 3 minggu. (aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mati laaaaaaaaaaaaaaaaaaa)
Walaupun begitu diharap agar berjumpalah dengar doktor untuk kepastian kerana,
Ada sejenis sakit mata (infectious keratitis) yang apabila dijangkiti mata anda, dia akan merasa seperti ada sesuatu pada bola mata dan ia amat menyakitkan sekali dan membuatkan  anda sukar untuk membuka mata kerana terlalu sakit. Sekiranya ini dibiarkan iakan menyebakan kecacatan kekal pada penglihatan mungkin berlaku. Sekiranya tanda ini berlaku hendak lah berjumpa doktor dengan kadar segera.
Jangkitan sakit mata (infective conjunctivitis) adalah sangat sangat mudah berjangkit oleh itu langkah  pencegahan adalah penting untuk mengelakkan dari merebak.
Bagaimana?
  1. Amalan kebersihan adalah penting
  2. Basuh tangan sebelum dan selepas menyentuh mata anak kita.
  3. Gunakan barang peribadi yang berasingan untuk anak yang dijangkiti itu sehingga jangkitan itu sembuh . ( haaa ok ok )

Apakah rawatan untuk jangkitan sakit mata?

Kebiasaannya sakit mata anda akan baik dengan sendirinya dalam 2 ke 5 hari. Tetapi sekiranya ianya berlarutan melebihi 7 hari atau jangkitan mata bertambah teruk atau anda terlalu muda berjumplah dengan doktor untuk rawatan.
Sekiranya doktor mengesyaki jangkitan Viral Konjunktivitis kebiasaannya ia tak memerlukan rawatan khusus. Sekiranya disebabkan kuman kemungkinan doktor memberikan ubat titis antibacterial atau ointment atau kemungkinan ubat makan sekali.
 so apa masalah aku skg? huhuuuuuuuuuuuu... kena tunggu tengok,berlarutan atau tidak. 

Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Popular Posts