Thursday, April 5, 2012

Aku tunggu

Assalamualaikum

Kain batik mek aku.
Aku tungu.
Ada orang bermain dengan basah. Bermain dgn licin. Bermain dgn bahan wangi.
Aku ambil si kepok aku potong2. Huduh. Huduh mcm aku bentuk potongnya. Mestilah,kerana aku hanya pandai potong lidah,tidak pandai potong kepok. Kemungkinan besar.
Panas,minyak panas. Tertanya2 adakah pernah mana2 wanita terpercik panas lecur itu ke mukanya? Pernahkah?
Jika pernah lalu bagaimana penerimaan masyarat dan dirinya sendiri? Jika mukanya. . . .?
Tunggu... sampai.........masak...
Tunggu.
Orang masih di dalam.
Bunyi getar berus plastik . Bergesel2 dengan fabrik. Ada kasar. Ada lembut.
Tunggu dalam bilik dekat dapur.
Tak tutup pintu lalu aku dengar.
Bukak blogger.com.
Aku sambil tunggu bilik air kosong.
Nak mandi.
Sementara menunggu. Aku x mungkin study.
Tidak serajin ini.



 

2 comments:

vendoline said...

haha aku knal buku kuning tu.bhsa melayu 1..haha elergic tengok

Unknown said...

a9k15b2b70 c0q88a5y43 k6p74l8y33 z5p78s2d98 t0p72n1b73 e3w16s3h04