Join kawasan gadis cantik jejaka tampan

Monday, July 23, 2012

Ramadhan 3. Masa depan anak2 i

Assalamualaikum

Apa yg i cuba nak buat bermula daripada dulu hingga sekarang,
Bukan buat untuk apa2.
Selain daripada seruan Allah yg mahu hambanya mencari ilmu di muka bumi nie.
Semua nie bukan untuk diri i sendiri. Bukan2.
Ini untuk manusia2 yang sangat penting dalam hidup i..
Untuk mak.
Untuk adik2. Untuk adik-beradik
Untuk sanak saudara, mana lah tahu suatu hari nanti mereka memerlukan i.
I harap umur i panjang, untuk sentiasa berada dekat2 mereka sekiranya mereka memerlukan i.
I,
Tentang masa depan yg Allah bg kita peluang untuk rancang,
Tapi Dia sendiri yang akan tentukan, tentang ini sangat perlu berhati-hati
Ada orang hidup susah sebab kesilapan sendiri.Tapi i sendiri tak boleh nak cakap itu bala. Tp anggaplah itu ujian. Klu kita x rasa susah, kita tak kan hargai hidup senang.
Ada orang hidup susah sebab ujian Allah.
Ada orang hidup susah tapi dia tak tahu kenapa. Orang itu mungkin lalai daripada Allah.
Allah itu maha adil. Apa2 yg terjadi, tabahlah. Ujian semata2.. percayalah.
Sedarlah.
I,
I nak anak2 i nanti tahu apa itu erti susah. I nak mereka rasa susah tu mcm mana.
Tapi
I xnak anak2 i hidup susah. Cukup lah mereka rasa susah tu mcm mana.
Tak sanggup nak besarkan mereka dengan terus susah.
I xnk mereka sedih sbb ada ibu bapa yg tidak senangkan mereka.
Maka. semua nie juga untuk kepentingan anak-anak i.
Fikir panjang.. tak salah.
Mmg kalau kita pilih itu untuk ini,x semestinya kita akan bahagia.
Tp sekurang-kurangnya anak-anak i nanti ada masa depan.
I rela berkorban.
Macam mak i.
Dunia.
Semua orang fikir dunia.

Akhirat. Jangan leka. Pesan pada diri. Tak kemana harta dunia. Akhirat itu juga yang kekalnya.
Kita kejar sama-sama. InsyaAllah..

InsyaAllah, seorang pelengkap rusuk kanan i akan hadir dalam hidup i.
I x mintak dia yg meluruskan rusuk i yg bengkok itu.
Sbb i sendiri ada kesedaran untuk luruskannya sendiri. I cuba.
Kenapa kita,perempuan kena bergantung pada lelaki kita? Kenapa tunggu mereka dulu?
Mana pergi kesedaran diri sendiri.
Come on, biar mereka ambil kita yg sudah terbaik.
Bukan bila mereka ada baru kita nak berubah menjadi lebih baik untuk mereka.. Then kita cakap untuk Allah jugak..
Klu untuk Allah, kenapa tidak saja kita berubah dari sekarang?
Kan?
Biarlah lelaki kita nanti menjadi pelengkap yang kurang..
Dan kalau kita belum cukup lurus bagi dia, masa tu lah biar saja dia yg luruskan..
Semoga semuanya baik-baik saja nanti. Doa I untuk semua orang.Juga untuk diri i..

Contoh

I?
Amik jalan mcm nie?
Mmg tak la.




Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Popular Posts