Join kawasan gadis cantik jejaka tampan

Monday, September 17, 2012

Selamat Hari Malaysia dari Cikgu Rara

Assalamualaikum

Yaa. Hari nie cikgu nak ajar kamu semua ttg sejarah 16 September iaitu??Hari Malaysiaaaaaaaaaaaa :)) *sengih nampak gigi
Ok..baiklah,cikgu bacakan teks,kamu semua salin dalam buku nota tau? Tulis dgn pen warna pink
Okay? :))

Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Tanah Melayu, Borneo Utara (kini Sabah), Sarawak dan Singapura bagi membentuk Malaysia.Hari Malaysia merupakan cuti am di negeri Sabah sempena hari keputeraan Yang Di-Pertua Negeri. Walaupun pada awalnya Hari Malaysia bukan merupakan cuti am di Sarawak dan Semenanjung Malaysia,namun mulai tahun 2010, Hari Malaysia juga merupakan cuti am di semua negeri di Malaysia.

Haa sempat salin semua?
Sempat cikguuuuuuuuuuuuu..*budak2 jawab 
Ok..itu saja cikgu nak kamu semua salin dan baca sampaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii?
Ingaaaaaaaaattt........ *budak2 jawab dgn  nada x ikhlas

Ok..dah,tutup buku semua. Malam karang baca dan hafal ok? Haa..Sekarang nie cikgu nak tunjuk gambar2 cikgu masa cikgu muda2 remaja dulu. Masa cikgu muda2 dulu cikgu kiut miut tau ,. ! Kan? Cikgu nie dah la kiut miut,berbudi bahaserrrrrrrrrr,hormat bendera plak tu. Haaa.

Uweekkkkk
uuuwerrkkkk !! 
 *beberapa pelajar muntah2 dan loya.



Sambil2 kamu tgk gambar cikgu dgn bendera Malaysia nie,cikgu nak pesan balik sekolah nanti,suruh mak,kakak,makcik,maklong,maklang,nenek kamu semua tgk2 kek cawan cikgu nie... Kek cawan 1 malaysia. Kalau kamu nak tgk, sini ada --> Kek Cawan Malaysia !Tgk la,sbb Mak Jemah ada bertanding buat cupcake nie. Kreatif sgt tau dia buat. Mcm x lalu plak nak makan sbb kek patriotik sgt.  See? Cikgu suka yg nie--> Cupcake
Ohh lagi satu cikgu nak tanya,, kamu semua suka minum air coklat istimewa tak? Ermm air coklat istimewa tu mcm kat SINI .Nanti tekan je kat situ, tgklah coklat tu.  Yang istimewa nyaaaa... is.. dia nnt agih2 dgn trak hijau nie. Gambar ada kat sini lebih kurang --> Trak Hijau berisi air coklat !  
Kamu jangan risau..Coklat tidak menggemukkan. Sedapppppppp drpd milo. 



Baiklah...semua dah tgk gambar2 cikgu tadi? dah kan...
Ok k cikgu tahu kamu semua bosan sbb gmbr yg lebih kurang sama/sama sejibik je cikgu tunjuk kan?
Tp xpelah..mcm cikgu selalu ckp lah kan ;
Ada cikgu kesah? 
Hehe.. dah2 yg muntah td pegi toilet skg. Bucuk.

Yg penting cikgu nak kamu semua 
SAAAAAAAAAAAAYANGGG MALAYSIA
CIIIIIIIIIIIIIIINTA MALAYSIA
JAGA MALAYSIA KITA nie. Ok? boleh?
*bolehhhhh cikguuuuu !! ..  

Baiklah murid2 cikgu semua..cikgu da penat la. Cikgu balik dulu ek? Kamu semua x boleh balik lg..tunggu pukul 1 k? Sementara tu,kamu buat kerja masing2 ek.. Asah pensel ke...conteng buku ke.. k? 
Cikgu balik dulu.. tata

GURAUAN SEMATA-MATA. DILARANG DIBUAT RUJUKAN. 


Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Still Syawal 2 # Raya pun bowling

Assalamualaikum

Pejam celik pejam celik rasanya lg 2 hari syawal nak bye2 kat kite semua.. Tp xpelah insyaAllah kita semua panjang umur..Kan.. : )

Tak ada apa nak cerita dalam entry kali nie. Cuma mungkin ingin menyatakan sedikit kekesalan sbb i x buat puasa 6 pun tahun nie. Lalai. Lalai dgn dunia. Ummm.. Nampak sgt lalainya sbb mmg lepas raya,outing dgn kwn2 sgt menjadi2. Almost everyday. Bila dah outing lapar dahaga op kos la kan.. Plus,ada photoshoot beberapa kali ntah.. (Yg gmbr2 nya blum jugak upload kat blog,) Tp..ah xpelah..masa masih panjang kot..Hee. So memandangkan tajuk entry masih # still syawal , I nak upload pic raya ke berapa ntah.. kat pusat bowling,kbmall. Ehek. Bila lg nak men bowling pakai bju raya kan..bju kurung muehehee. 



 Baju raya kedua 


 Sebenarnya masa nie kitorang baru lepas beraya di sekolah lama.. SMKWB. Ada i mention kat SINI dulu. Lepas raya ngn cikgu2 baru datang sini..

 Mcm biasa..
Shishi | Rara | Nunu








 Jom main..terer kan i..... *buat sengau sikit suara tu*



  Tp as a girl kitorang bukan main sgt pun..tmbh2 pakai baju kurung kan,
so rasa nak ayu2 la sikit..
x melayu la main bowling. Ahakkss.
So,mcm biasa u girlsss.. klik! klik ! Muahh !
..............................................PESANAN PENAJA...............................................

Lihat bagaimana kami berjimat kat SINI. X main dah sms2 nie. Call terus
Semua orang tak sabar menunggu Trak Biar Betul Hijau... Apa benda tu? Tengok SINI 
Cupcake 1 Malaysia. Comel gilew SINI 





Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Popular Posts