Monday, January 21, 2013

Gagal

Assalamualaikum

Satu dari sekian tanda tanya
Aku gagal buat dia faham apa yg patutnya dia faham ttg diri aku
Aku tak suka
Aku suka
Aku boleh terima
Aku pantang

Gagal aku melihat anak matanya tetap pada aku yang dulu
Yang dia hampiri membawa cinta
Pada saat di mana dia mahu letak cinta aku
Aku ambil simpan dalam kaca hati
Aku tilik. Aku nilai.
Pada suatu saat
Aku tanggalkan baju2 cinta
Aku pakaikan pada tubuh aku
Lama2 aku selesa dengan cinta itu.
Walau ia mengecil mengikut ukur badan aku sendiri
Aku masih sama,seperti aku yg dulu
Dan kau semakin jauh,
Tak kenal..

Saat aku berharap kemanisannya.
Ketika mimpiku sedang indah
Kian sampai pada syurga
Kau ingin akhiri...
Apa pun yang terjadi....
Kau tetap begitu..

Aku masih dgn baju itu.
Genggam hatimu. Genggamlah imanmu.
Terbanglah bersamaku melayang jauh..

Atas katil Athirah Zafirah,lepas bangun dari tidur,
7 bulan  6 hari..
2013

No comments: