Join kawasan gadis cantik jejaka tampan

Monday, September 17, 2012

Selamat Hari Malaysia dari Cikgu Rara

Assalamualaikum

Yaa. Hari nie cikgu nak ajar kamu semua ttg sejarah 16 September iaitu??Hari Malaysiaaaaaaaaaaaa :)) *sengih nampak gigi
Ok..baiklah,cikgu bacakan teks,kamu semua salin dalam buku nota tau? Tulis dgn pen warna pink
Okay? :))

Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Tanah Melayu, Borneo Utara (kini Sabah), Sarawak dan Singapura bagi membentuk Malaysia.Hari Malaysia merupakan cuti am di negeri Sabah sempena hari keputeraan Yang Di-Pertua Negeri. Walaupun pada awalnya Hari Malaysia bukan merupakan cuti am di Sarawak dan Semenanjung Malaysia,namun mulai tahun 2010, Hari Malaysia juga merupakan cuti am di semua negeri di Malaysia.

Haa sempat salin semua?
Sempat cikguuuuuuuuuuuuu..*budak2 jawab 
Ok..itu saja cikgu nak kamu semua salin dan baca sampaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii?
Ingaaaaaaaaattt........ *budak2 jawab dgn  nada x ikhlas

Ok..dah,tutup buku semua. Malam karang baca dan hafal ok? Haa..Sekarang nie cikgu nak tunjuk gambar2 cikgu masa cikgu muda2 remaja dulu. Masa cikgu muda2 dulu cikgu kiut miut tau ,. ! Kan? Cikgu nie dah la kiut miut,berbudi bahaserrrrrrrrrr,hormat bendera plak tu. Haaa.

Uweekkkkk
uuuwerrkkkk !! 
 *beberapa pelajar muntah2 dan loya.



Sambil2 kamu tgk gambar cikgu dgn bendera Malaysia nie,cikgu nak pesan balik sekolah nanti,suruh mak,kakak,makcik,maklong,maklang,nenek kamu semua tgk2 kek cawan cikgu nie... Kek cawan 1 malaysia. Kalau kamu nak tgk, sini ada --> Kek Cawan Malaysia !Tgk la,sbb Mak Jemah ada bertanding buat cupcake nie. Kreatif sgt tau dia buat. Mcm x lalu plak nak makan sbb kek patriotik sgt.  See? Cikgu suka yg nie--> Cupcake
Ohh lagi satu cikgu nak tanya,, kamu semua suka minum air coklat istimewa tak? Ermm air coklat istimewa tu mcm kat SINI .Nanti tekan je kat situ, tgklah coklat tu.  Yang istimewa nyaaaa... is.. dia nnt agih2 dgn trak hijau nie. Gambar ada kat sini lebih kurang --> Trak Hijau berisi air coklat !  
Kamu jangan risau..Coklat tidak menggemukkan. Sedapppppppp drpd milo. 



Baiklah...semua dah tgk gambar2 cikgu tadi? dah kan...
Ok k cikgu tahu kamu semua bosan sbb gmbr yg lebih kurang sama/sama sejibik je cikgu tunjuk kan?
Tp xpelah..mcm cikgu selalu ckp lah kan ;
Ada cikgu kesah? 
Hehe.. dah2 yg muntah td pegi toilet skg. Bucuk.

Yg penting cikgu nak kamu semua 
SAAAAAAAAAAAAYANGGG MALAYSIA
CIIIIIIIIIIIIIIINTA MALAYSIA
JAGA MALAYSIA KITA nie. Ok? boleh?
*bolehhhhh cikguuuuu !! ..  

Baiklah murid2 cikgu semua..cikgu da penat la. Cikgu balik dulu ek? Kamu semua x boleh balik lg..tunggu pukul 1 k? Sementara tu,kamu buat kerja masing2 ek.. Asah pensel ke...conteng buku ke.. k? 
Cikgu balik dulu.. tata

GURAUAN SEMATA-MATA. DILARANG DIBUAT RUJUKAN. 


Terima kasih sudi bace,dah follow kita? :)

Post a Comment

Popular Posts