Tuesday, November 17, 2015

Ways to take a break

Assalamualaikum


Alhamdulillah, tak lama lagi cuti sekolah. Walaupun masih sibuk dengan meeting plan takwim, perancangan strategik, taktikal, operasional dan blablabla, sekurang-kurangnya tidak lah sesibuk yang sebelum ni. 

Pensyarah saya pernah kata, nak tengok level sibuk orang tu, kita tengok dia sempat makan ke tidak. Kalau tak sempat makan, memang sibuk. Hmmm, saya pernah tu sibuk level tu. 2 minggu sibuk dengan program dan hal-hal UBK lepas tu saya sakit sampai kena ke hospital bagai. Kahkahkah padan muka. 

Disebabkan trauma dengan rasa sakit yang lain macam tu, kini saya telah menjadi seorang yang menjaga waktu makan. Sebelum pergi sekolah atau lepas punch card, saya terus makan kecuali ada program yang sebelum jam 7 tu. Slot bersama kaunselor gitu. Kemudian, balik sekolah terus masak untuk lunch tak kira la penat atau pun tidak. Janji kena makan ! 

Saya sendiri pun ada definisi sibuk.

''Kalau sehari tak selfie langsung tu, memang sibuk betul lah tu'' Huhu.

So dibawah ini ada 50 cara untuk berehat.

Sumber ; fb



No comments: