Wednesday, August 13, 2014

Blogger kekalkan tradisi hantar kad raya

Assalamualaikum

Wow panjang pulak tajuk entry kita... :) Alhamdulillah tahun ni kita semua dapat menyambut hari raya dengan gembiranya.. Walaupun negara kita dilanda pelbagai masalah dan ancaman tahun ni, namun dengan kasih sayang Allah, sekurang-kurangnya kita disini masih dapat menyambut lebaran kan. Berbanding dengan keluarga mangsa tragedi MH17.. Misteri MH370..termasuk dengan saudara islam kita di Palestin.. Hmm. 

Bersyukurlah kita 

Berbalik kepada perkara utama, tahniah kepada blogger-blogger Malaysia kerana telah berjaya mengekalkan tradisi menghantar kad raya kepada rakan masing-masing ! Dekat nak raya hari tu, facebook penuh je dengan post2 riang daripada rakan2 fb yang dapat kad raya daripada blogger.(Termasuklah penulis ni) Tapi Rara percaya orang lain yang bukan blogger pun ada jugak masih hantar2 kad raya ni kan.


Kad raya yang gambar kartun tu daripada kawan sekolah dulu. Tengkiu my dear Fatihah. Love u... xoxo !




www.ladyaina.com  (Ainaa Roseberry)




www.tyasalmid.com (Tya Salmid)



therylisanurulain.blogsot.com (Lisa/ Mawar Biru)




www.kisahemasputih.com (tahun lepas punya. Saja nak tambah kat sini :)


Tahniah dan terima kasih u all, sebab kekalkan tradisi ni walaupun dengan kad yang lebih up-to-date iaitu kad raya ada muka sendiri atau nombor whatsapp/wechat serta link blog masing2..terutama blogger. well done..

Terima kasih semua kawan2 yg sudi bagi kad. Rara simpan elok2 ni. Walaupun sekarang zaman 'e-card' - orang hantar kad ucapan melalui laman sesawang facebook,twitter,whatsapp,wechat,line,viber,bla bla bla bla tapi tak salah kalau kita kekalkan tradisi menghantar kad secara manual ni. Lebih bermakna sebab banyak effort yang digunakan bermula dari design corak kad..fikir nak tulis apa di kad..beli sampul surat..beli setem..masukkan kad dalam sampul..tampal sampul...tampal setem.. pegi pejabat pos.. haaa... effort tu la yg lebih bermakna !

Rara? Tak buat.. tak ada bajet tahun ni. Ekekekeke =P Jadi, kepada kawan2 blogger dan bukan blogger yang hantar kad raya pada Rara, insyaAllah kalau ada rezeki lebih.. lain tahun Rara balas kad raya awak2 semua.. love u ! 


No comments: